سرخط خبرها

شکست طرح بلیت نیم‌بها در سینما‌های کشور| گیشه ۶۳ میلیون تومان بیشتر فروخت

  • کد خبر: ۱۳۱۲۹۵
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱
شکست طرح بلیت نیم‌بها در سینما‌های کشور| گیشه ۶۳ میلیون تومان بیشتر فروخت
همزمان با پایان طرح دو هفته‌ای اکران نیم‌بهای سینما‌ها حدود ۲۰۰ هزار نفر نسبت به قبل بیشتر سینما رفتند ولی فقط حدود ۷۰ میلیون تومان درآمد بیشتر نصیب این فیلم‌ها شد.

به گزارش شهرآرانیوز، طبق گفته سعید خانی مدیر پخش خانه فیلم، بلیت نیم‌بها که طی دو هفته گذشته اعمال شده عملاً هیچ تأثیری بر بهبود و رونق وضعیت سینما نگذاشته و تا وقتی فیلم جدید اکران نشود، وضعیت تغییری نخواهد داشت.

برای بررسی درستی این گفته، میزان مخاطبان سینما‌ها و فروش پنج فیلم پرفروش فعلی اکران را در سه دوره زمانی دوهفته پایانی شهریور (۱۸ تا ۳۱ شهریور)، دو هفته ابتدایی مهر (۱ تا ۱۴ مهر) و دو هفته طرح نیم‌بها (۲۰ مهر تا ۳ آبان)، بررسی کرده‌ایم.

«پسر دلفینی» در دو هفته پایان شهریور، با ۲۵۰ هزار بلیت، ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروش کرده بود. در دو هفته اول مهر میزان فروش بلیت‌های این فیلم به ۶۹ هزار رسید و فروش آن ۱ میلیارد و ۹۹۵ میلیونی شد. با اجرای طرح نیم بها از ۲۰ مهر تا ۳ آبان، ۱۰۳ هزار نفر برای تماشای این فیلم به سینما رفته‌اند و فروش آن به ۱ میلیارد و ۹۸۸ میلیون رسیده است. درواقع با وجود افزایش ۳۴ هزار نفری میزان مخاطبان، فروش آن تغییری نداشته است.

فروش فیلم «ابلق» در دو هفته پایان شهریور، با ۱۴۱ هزار و ۷۰۰ مخاطب، ۴ میلیارد تومان بود. میزان مخاطبان این فیلم در دو هفته ابتدای مهر به ۲۸ هزار و ۷۰۰ نفر رسید و ۹۹۷ میلیون تومان هم فروش کرد. در دو هفته طرح نیم‌بها، میزان مخاطبان آن به ۳۸ هزار نفر رسیده، یعنی ۱۰ هزار نفر به آن اضافه شده، اما فروش آن ۱۴۷ میلیون تومان هم از نیمه اول مهر کمتر شده و به ۸۵۰ میلیون تومان رسیده است.

فیلم «انفرادی» در دوهفته پایان شهریور با فروش ۲۵۰ هزار بلیت، فروشی معادل ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان داشت. در دوهفته ابتدای مهر، ۳۲ هزار و ۶۰۰ نفر برای تماشای آن بلیت خریدند و فرشش به ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان رسید. در طرح دوهفته‌ای نیم‌بهای بلیت، تعداد فروش بلیت برای این فیلم به ۷۲ هزار رسیده. یعنی ۴۰ هزار نفر افزایش داشته و فروش فیلم هم یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان شده. یعنی ۳۰۰ میلیون بیشتر از فروش دو هفته ابتدای مهر. با این حساب، «انفرادی» تنها فیلمی است که از طرح نیم‌بها سود کرده است.

فیلم «دوزیست» در دوهفته پایان شهریور ۱۰۴ هزار بلیت فروخت و حدود ۳ میلیارد تومان فروش داشت. دو هفته ابتدای مهر، فروش این فیلم به ۲۴ هزار و ۴۰۰ بلیت و ۸۷۰ میلیون تومان رسید. در طرح دو هفته‌ای نیم‌بهای بلیت، ۳۷ هزارنفر برای تماشای فیلم بلیت خریده‌اند، اما میزان فروش آن به ۸۴۰ میلیون تومان رسیده؛ یعنی ۳۰ میلیون هم کمتر از دو هفته ابتدایی مهر.

فیلم «تی‌تی» در دو هفته پایان شهریور با بلیت‌فروشی برای ۵۱ هزار نفر، ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان فروش داشت. دو هفته ابتدای مهر، فروش این فیلم به ۱۴ هزار بلیت و ۴۸۸ میلیون تومان رسید. در دو هفته برگزاری طرح نیم‌بها، ۱۸ هزار نفر برای تماشای فیلم رفته‌اند و با وجود فروش ۴ هزار بلیت بیشتر، میزان فروش آن به ۴۲۸ میلیون رسیده است؛ ۶۰ میلیون کمتر از قبل اجرای طرح.

در کل می‌توان به این نتیجه رسید که طرح نیم‌بهای بلیت سینما‌ها در این دو هفته باعث شد حدود ۲۰۰ هزار مخاطب بیشتر از دو هفته ابتدایی مهر به سینما بروند، اما در میزان فروش سینما‌ها تاثیر خاصی نداشت و در مجموع، فقط ۶۳ میلیون تومان به نفع سینما‌ها بود.

منبع: فیلم نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->